Hvad vil du gerne
søge frem?

Fjernvarme Plus for private

Få ro i maven og varme i huset med Fjernvarme Plus. 

Vi sikrer, at din fjernvarmeenhed altid virker, så  du bare skal læne dig tilbage og nyde varmen. 

Med Fjernvarme Plus lejer du fjernvarmeenheden af os og sparer dermed de 15-20.000 kr. et nyt anlæg typisk koster. Du slipper samtidig for regninger til service og reparation af din fjernvarmeenhed - det sørger vi for.

Hvad er forskellen på Fjernvarme Basis og Fjernvarme Plus? 

Fjernvarme Basis

  • Vi fører fjernvarmen ind i dit hus
  • Adgang til at se din regning og dit forbrug på Min Varme
  • Adgang til kundeservice
  • Vagtordning ved akutte problemer

Med Fjernvarme Basis skal du selv sørge for:

  • At få fjernet din tidligere installation af en autoriseret installatør
  • Installation af din fjernvarmeenhed
  • At din enhed virker optimalt, så du har varme og varmt vand

Fjernvarme Plus

  • Vi fører fjernvarmen ind i dit hus
  • Adgang til at se din regning og dit forbrug på Min Varme
  • Adgang til kundeservice
  • Vagtordning ved akutte problemer

+ PLUS

  • Vi sætter din nye og effektive fjernvarmeenhed op
  • Du sparer 15.000-20.000 kr. her og nu
  • Vi fjerner din tidligere installation
  • Du får løbende servicebesøg
  • Vi sikrer, at din fjernvarmeenhed altid virker optimalt, så du har varme og varmt vand

Hvad er prisen for Fjernvarme Plus?

Uanset om du vælger Fjernvarme Basis eller Fjernvarme Plus, betaler du:

  • Fast årligt abonnementsbidrag 
  • Effektbidrag - afhænger af din boligs størrelse 
  • Forbrug - afhænger af hvor meget varme og varmt vand du bruger

Med Fjernvarme Plus får og betaler du for:

  • Installation og leje af fjernvarmeenhed
  • Service, reparationer og vedligeholdelse

199 kr. pr. måned

3 gode grunde til at vælge Fjernvarme Plus

Spar penge her og nu

Med Fjernvarme Plus lejer du et fjernvarmeanlæg hos os. Dermed sparer du ca. 15-20.000 kr., som et nyt anlæg typisk koster. 

Vi installerer et nyt, moderne fjernvarmeanlæg hos dig og sørger for, at alt er testet og reguleret, så du kommer godt i gang.

Slip for at vedligeholde dit anlæg

Når du lejer dit fjernvarmeanlæg, er det os, der har ansvaret for at servicere og vedligeholde anlægget.

Vi sikrer, at dit anlæg er fuldt funktionsdygtigt og lovligt. Og vi udskifter hele eller dele af anlægget, hvis det er nødvendigt. 

Få grøn varme til en god pris

Fjernvarme er den mest CO2-venlige måde at opvarme dit hus på.

Med Fjernvarme Plus får du altså grøn varme på abonnement til kun 199 kr. om måneden.

Spørgsmål og svar om Fjernvarme Plus

Pris
Praktisk info

Hvornår begynder mit abonnement?

Abonnementet træder i kraft den dag, du får installeret fjernvarmeenheden.

Betalingen bliver opkrævet sammen med din varmeregning. 

Kan prisen på mit abonnement stige?

Prisen for Fjernvarme Plus er fastsat ud fra de samlede udgifter ved ordningen. 

Hvis omkostningerne (til materialer og lignende) stiger eller falder, kan prisen blive reguleret.

Prisreguleringen kan ske årligt pr. 1. januar, og du vil få besked 3 måneder i forvejen.

Kan jeg opsige mit abonnement?

Du kan opsige dit Fjernvarme Plus abonnement efter de første 5 måneder med en måneds skriftlig varsel til udgangen af en måned.

AffaldVarme Aarhus kan opsige aftalen efter 5 år med tre måneders varsel til udgangen af måned. Skulle dette ske, har du som kunde mulighed for at købe fjernvarmeenheden til en vurderet restværdi. 

Tilbagelevering af anlæg

Hvis abonnementsaftalen bliver opsagt eller ophævet, står AffaldVarme Aarhus  for at afinstallere fjernvarmeenheden. 

Hvis du sælger din ejendom

Hvis du sælger din ejendom, skal du enten:

  • opsige aftalen eller
  • overdrage abonnementsaftalen efter aftale med den nye ejer

Hvis betaling mangler

Hvis du ikke overholder abonnementsaftalens vilkår om betaling og forpligtelser eller i øvrigt misligholder aftalen, kan AffaldVarme Aarhus ophæve abonnementsaftalen.

Kan der være ekstra omkostninger ved Fjernvarme Plus?

Vi dækker omkostningerne til rørføring i huset mellem dine hovedhaner og Fjernvarme Plus-enheden. Dog kun op til 3 meter. Dertil kommer en rørlængde på op til 2 meter fra fjernvarmeunittens afgangsside og til tilslutning til ejendommens interne varmeinstallation. Rørene føres som synlige, lige rør med nødvendige bæringer, med maksimalt 2 stk. 90 graders retningsskift.

Skal din enhed placeres i kælderen eller længere inde i huset, har vi mulighed for at sende vores VVS-installatør ud for at tjekke, om der evt. er ekstraomkostninger forbundet med en installationen. Det gør vi selvfølgelig, inden  abonnementsaftalen bliver underskrevet.

Hvad skal jeg selv sørge for?

Før installation
Du skal sørge for, at der er strøm (230V) i nærheden af det sted, fjernvarmeanlægget skal placeres.

Efter installation
Når fjernvarmeenheden bliver sat op, får du udleveret de instrukser, der gælder for anlægget, så du ved, hvordan du tjekker anlægget, og hvornår du skal anmelde eventuelle driftsforstyrrelser eller skader.

Du skal give vores medarbejdere og samarbejdspartnere adgang til enheden efter aftale eller ved forevisning af legitimation i forbindelse med drift og vedligeholdelse.

Montering og nedtagning

Vi leverer og installerer fjernvarmeenheden, når du har sagt ja til en aftale om Fjernvarme Plus. Sammen beslutter vi, hvor fjernvarmeenheden skal  placeres og monteres.

Udgifter til montering
AffaldVarme Aarhus står for udgifterne til installation af fjernvarmeenheden, som omfatter følgende:

  • Rør mellem hovedhaner og fjernvarmeenhed
  • Rør fra fjernvarmeunittens afgangsside til tilslutning til ejendommens interne varmeinstallation
  • Rørene føres som synlige, lige rør med nødvendige bøjninger med maksimalt 2 stk. 90 graders retningsskift.

Du ejer rørene 
Når rørene fra hovedhanerne til fjernvarmeenheden er installeret, overgår ejerskabet over rørføringen til dig.

Nedtagning og bortskaffelse
AffaldVarme Aarhus nedtager og bortskaffer dit eksisterende anlæg.

Ønsker du at beholde eller selv bortskaffe dit eksisterende anlæg eller dele heraf, skal du aftale det med os.

Reparationer i forbindelse med installationen
Du skal selv betale og udbedre nødvendige reparationer i forbindelse med installationsarbejdet, f.eks. tilmuring og efterpudsning af skorstenshul, spartling af huller i vægge efter nedtagning af eksisterende anlæg.

Er du ny fjernvarmekunde?
Vi laver trykprøvning af din boligs eksisterende varmeinstallation. Det gør vi hos alle nye kunder. Kan vi ikke godkende trykprøvningen, skal du selv afholde udgifter til eventuel forbedring af ejendommens anlæg samt udgifter til fornyet trykprøvning.

Service og vedligeholdelse

Du bliver automatisk en del af Fjernvarme Plus' Serviceordning, hvor du får regelmæssige hoved- og serviceeftersyn. Medlemskabet er inklusiv i din månedlige betaling på 199 kr. til Fjernvarme Plus. 

I forbindelse med Fjernvarme Plus har vi faste samarbejdspartnere. Vores samarbejdspartnere får dine oplysninger i det omfang, det er nødvendigt,for at gennemføre deres arbejde.

Akut udfald eller problemer?
Skulle der opstå fejl på dit anlæg imellem vores servicebesøg, skal du bare kontakte os. 

Driftsforstyrrelser eller fejl på anlægget

Hvis du oplever driftsforstyrrelser eller skader på din fjernvarmeenhed, skal du kontakte os med det samme. Driftsforstyrrelser eller andet forårsaget af fejl mv. relateret til el-systemet er ikke omfattet af Fjernvarme Plus. 

Åbningstider
Alle hverdage kl. 8-15.

Indenfor vores åbningstider
Du skal kontakte os direkte på tlf. 77 88 10 10. Hvis vi ikke kan hjælpe dig over telefonen, kommer vi selvfølgelig hjem til dig. 

Udenfor vores åbningstider
Du skal kontakte vores vagtordning på tlf. 77 88 10 10, hvis der opstår akutte driftsforstyrrelser, og der er behov for udbedring af skader, f.eks. pludselig opstået utæthed.

Vores vagt vurderer om fejlsøgning og udbedring kan vente til vores ordinære åbningstid, eller om det skal håndteres med det samme.

Kan jeg have gulvvarme og Fjernvarme Plus?

Ja, gulvvarme godt kobles til Fjernvarme Plus-enheden.

Kontakt os for at høre mere.

Hvad sker der, når varmeenheden er slidt op?

Når varmeenheden ikke længere præsterer, som den skal, og problemet ikke kan løses ved at udskifte komponenter, så bliver installationen udskiftet til en ny. 

Det er en en del af abonnementsaftalen og koster ikke ekstra. 

Hvad gør jeg, hvis jeg flytter?

Hvis du sælger din ejendom, skal du enten:

  • opsige aftalen eller
  • overdrage abonnementsaftalen efter aftale med den nye ejer

Vil du opsige aftalen, skal det ske med en måneds skriftlig varsel til udgangen af en måned.

Du er velkommen til at kontakte os på plus@affaldvarme.dk eller tlf. 77 88 10 10, hvis du har brug for hjælp eller rådgivning i forbindelse med flytning.

Begrænset antal - bestil i dag for at undgå venteliste

Bestil Fjernvarme Plus

Du kan ringe til os på 77 88 10 10 - tast 1 og derefter tast 1

Vi sidder klar til at svare på spørgsmål og hjælpe med din bestilling alle hverdage kl. 8-15

Ring til os

Du kan skrive til os døgnet rundt på

plus@affaldvarme.dk

Skriv til os