Hvad vil du gerne
søge frem?

Fjernvarme Plus for private

Få ro i maven og varme i huset med Fjernvarme Plus. 

Vi sikrer, at din fjernvarmeenhed altid virker, så  du bare skal læne dig tilbage og nyde varmen. 

Med Fjernvarme Plus lejer du fjernvarmeenheden af os og sparer dermed de 15-20.000 kr. et nyt anlæg typisk koster. Du slipper samtidig for regninger til service og reparation af din fjernvarmeenhed - det sørger vi for.

Hvad er forskellen på Fjernvarme Basis og Fjernvarme Plus? 

Fjernvarme Basis

  • Vi fører fjernvarmen ind i dit hus
  • Adgang til at se din regning og dit forbrug på Min Varme
  • Adgang til kundeservice
  • Vagtordning ved akutte problemer

Med Fjernvarme Basis skal du selv sørge for:

  • At få fjernet din tidligere installation af en autoriseret installatør
  • Installation af din fjernvarmeenhed
  • At din enhed virker optimalt, så du har varme og varmt vand

Fjernvarme Plus

  • Vi fører fjernvarmen ind i dit hus
  • Adgang til at se din regning og dit forbrug på Min Varme
  • Adgang til kundeservice
  • Vagtordning ved akutte problemer

+ PLUS

  • Vi sætter din nye og effektive fjernvarmeenhed op
  • Du sparer 15.000-20.000 kr. her og nu
  • Vi fjerner din tidligere installation
  • Du får løbende servicebesøg
  • Vi sikrer, at din fjernvarmeenhed altid virker optimalt, så du har varme og varmt vand

Hvad er prisen for Fjernvarme Plus?

Uanset om du vælger Fjernvarme Basis eller Fjernvarme Plus, betaler du:

  • Fast årligt abonnementsbidrag
  • Effektbidrag - afhænger af din boligs størrelse
  • Forbrug - afhænger af hvor meget varme og varmt vand du bruger

Med Fjernvarme Plus får og betaler du for:

  • Installation og leje af fjernvarmeenhed
  • Service, reparationer og vedligeholdelse af din fjernvarmeenhed

199 kr. pr. måned

3 gode grunde til at vælge Fjernvarme Plus

Spar penge her og nu

Med Fjernvarme Plus lejer du et fjernvarmeanlæg hos os. Dermed sparer du ca. 15-20.000 kr., som et nyt anlæg typisk koster. 

Vi installerer et nyt, moderne fjernvarmeanlæg hos dig og sørger for, at alt er testet og reguleret, så du kommer godt i gang.

Slip for at vedligeholde dit anlæg

Når du lejer dit fjernvarmeanlæg, er det os, der har ansvaret for at servicere og vedligeholde anlægget.

Vi sikrer, at dit anlæg er fuldt funktionsdygtigt og lovligt. Og vi udskifter hele eller dele af anlægget, hvis det er nødvendigt. 

Få grøn varme til en god pris

Fjernvarme er den mest CO2-venlige måde at opvarme dit hus på.

Med Fjernvarme Plus får du altså grøn varme på abonnement til kun 199 kr. om måneden.

5 trin til nem fjernvarme

Sådan får du Fjernvarme Plus

1. Indsend formularen

Udfyld og send formularen. Har du allerede fjernvarme, så vedhæft et foto af dit nuværende anlæg. Er du i tvivl om, hvad du skal tage billede af, er her vist eksempler på forskellige fjernvarmeanlæg.

2. Du bliver kontaktet

Vi kontakter dig i løbet af 5 hverdage. Derefter gennemgår vi din nuværende varmeinstallation.

3. Du får en kontrakt

Du modtager og underskriver kontrakten på dit Fjernvarme Plus-abonnement.

4. Fjernvarme Plus bliver installeret

Din nye Fjernvarme Plus-enhed bliver installeret. Samtidig bliver din gamle varmeenhed afinstalleret og bortskaffet. Det gælder også, hvis du har en anden varmekilde, f.eks. oliefyr.

5. Nyd varmen!

Du har nu Fjernvarme Plus og skal bare tænde for varmen – vi sørger for resten.


Eksempler på fjernvarmeanlæg:

Spørgsmål og svar om Fjernvarme Plus

Pris
Praktisk info

Kan jeg få Fjernvarme Plus?

Fjernvarme Plus er indtil videre et tilbud til enfamilieshuse og rækkehuse. Vi arbejder på også at kunne tilbyde løsningen til andre boliger. 

Du skal være ejer af den bygning, som fjernvarmeenheden skal installeres i.

Vi tilbyder et direkte anlæg, hvilket betyder, at det er fjernvarmevand, der løber i dine installationer med et tryk på op til 6,5 bar. Vær opmærksom på det, hvis du i dag har et indirekte fjernvarmeanlæg.

Skal du bygge nyt eller har du el-varme?

Når du bygger nyt eller skal etablere et nyt varmeanlæg, så vil din varmeinstallation (radiator eller gulvvarme) og fjernvarmeenhed (også kaldet fjernvarmeunit) ofte indgå som en del af den samlede entreprise. 

Ønsker du alligevel Fjernvarme Plus, så skal du selv sørge for installationen i boligen. Og samtidig bede om en entreprise og tilbud uden fjernvarmeunit. Med Fjernvarme Plus lejer du nemlig unitten hos os og vi sørger for at vedligeholde den. 

Hvornår begynder mit abonnement?

Abonnementet træder i kraft den dag, du får installeret fjernvarmeenheden.

Betalingen bliver opkrævet sammen med din varmeregning. 

Kan prisen på mit abonnement stige?

Prisen for Fjernvarme Plus er fastsat ud fra de samlede udgifter ved ordningen. 

Hvis omkostningerne (til materialer og lignende) stiger eller falder, kan prisen blive reguleret.

Prisreguleringen kan ske årligt pr. 1. januar, og du vil få besked 3 måneder i forvejen.

Kan jeg opsige mit abonnement?

Du kan opsige dit Fjernvarme Plus abonnement efter de første 5 måneder med en måneds skriftlig varsel til udgangen af en måned.

AffaldVarme Aarhus kan opsige aftalen efter 5 år med tre måneders varsel til udgangen af måned. Skulle dette ske, har du som kunde mulighed for at købe fjernvarmeenheden til en vurderet restværdi. 

Tilbagelevering af anlæg

Hvis abonnementsaftalen bliver opsagt eller ophævet, står AffaldVarme Aarhus  for at afinstallere fjernvarmeenheden. 

Hvis du sælger din ejendom

Hvis du sælger din ejendom, skal du enten:

  • opsige aftalen eller
  • overdrage abonnementsaftalen efter aftale med den nye ejer

Hvis betaling mangler

Hvis du ikke overholder abonnementsaftalens vilkår om betaling og forpligtelser eller i øvrigt misligholder aftalen, kan AffaldVarme Aarhus ophæve abonnementsaftalen.

Kan der være ekstra omkostninger ved Fjernvarme Plus?

Vi dækker omkostningerne til rørføring i huset mellem dine hovedhaner og Fjernvarme Plus-enheden. Dog kun op til 3 meter. Dertil kommer en rørlængde på op til 2 meter fra fjernvarmeunittens afgangsside og til tilslutning til ejendommens interne varmeinstallation. Rørene føres som synlige, lige rør med nødvendige bæringer, med maksimalt 2 stk. 90 graders retningsskift.

Skal din enhed placeres i kælderen eller længere inde i huset, har vi mulighed for at sende vores VVS-installatør ud for at tjekke, om der evt. er ekstraomkostninger forbundet med en installationen. Det gør vi selvfølgelig, inden  abonnementsaftalen bliver underskrevet.

Hvilken varmeenhed får jeg med Fjernvarme Plus?

Med Fjernvarme Plus får du AKVA LUX II Se, AVA - en fuldisoleret fjernvarmeenhed til direkte fjernvarme fra Redan. 

Fjernvarmeenheden dækker varmebehovet for varmt vand og varme til enfamilieboliger op til 250 kvm. og med et effektforbrug på max 15 kW.

Herunder kan du se varmeenheden, når den er lukket og åben. 

Hvad skal jeg selv sørge for?

Før installation
Du skal sørge for, at der er strøm (230V) i nærheden af det sted, fjernvarmeanlægget skal placeres.

Desuden skal du sikre, at der er plads til fjernvarmeenheden (bredde: 55 cm, højde: 66 cm) og ryddeligt til VVS’eren.

Efter installation
Når fjernvarmeenheden bliver sat op, får du udleveret de instrukser, der gælder for anlægget, så du ved, hvordan du tjekker anlægget, og hvornår du skal anmelde eventuelle driftsforstyrrelser eller skader.

Du skal give vores medarbejdere og samarbejdspartnere adgang til enheden efter aftale eller ved forevisning af legitimation i forbindelse med drift og vedligeholdelse.

Montering og nedtagning

Vi leverer og installerer fjernvarmeenheden, når du har sagt ja til en aftale om Fjernvarme Plus. Sammen beslutter vi, hvor fjernvarmeenheden skal  placeres og monteres.

Udgifter til montering
AffaldVarme Aarhus står for udgifterne til installation af fjernvarmeenheden, som omfatter følgende:

  • Rør mellem hovedhaner og fjernvarmeenhed
  • Rør fra fjernvarmeunittens afgangsside til tilslutning til ejendommens interne varmeinstallation
  • Rørene føres som synlige, lige rør med nødvendige bøjninger med maksimalt 2 stk. 90 graders retningsskift.

Nedtagning og bortskaffelse
AffaldVarme Aarhus nedtager og bortskaffer dit eksisterende anlæg. Vi fjerner selve fyret eller varmeenheden, men du skal selv bortskaffe andet materiel (f.eks. olietank eller lignende).

Ønsker du at beholde eller selv bortskaffe dit eksisterende anlæg eller dele heraf, skal du aftale det med os.

Reparationer i forbindelse med installationen
Du skal selv betale og udbedre nødvendige reparationer i forbindelse med installationsarbejdet, f.eks. tilmuring og efterpudsning af skorstenshul, spartling af huller i vægge efter nedtagning af eksisterende anlæg.

Er du ny fjernvarmekunde?
Vi laver trykprøvning af din boligs eksisterende varmeinstallation. Det gør vi hos alle nye kunder. Kan vi ikke godkende trykprøvningen, skal du selv afholde udgifter til eventuel forbedring af ejendommens anlæg samt udgifter til fornyet trykprøvning.

Service og vedligeholdelse

Du bliver automatisk en del af Fjernvarme Plus' Serviceordning, hvor du får regelmæssige hoved- og serviceeftersyn af din fjernvarmeenhed. Medlemskabet er inklusiv i din månedlige betaling på 199 kr. til Fjernvarme Plus. 

I forbindelse med Fjernvarme Plus har vi faste samarbejdspartnere. Vores samarbejdspartnere får dine oplysninger i det omfang, det er nødvendigt,for at gennemføre deres arbejde.

Akut udfald eller problemer?
Skulle der opstå fejl på dit anlæg imellem vores servicebesøg, skal du bare kontakte os. 

Driftsforstyrrelser eller fejl på anlægget

Hvis du oplever driftsforstyrrelser eller skader på din fjernvarmeenhed, skal du kontakte os med det samme. Driftsforstyrrelser eller andet forårsaget af fejl mv. relateret til el-systemet er ikke omfattet af Fjernvarme Plus. 

Åbningstider
Alle hverdage kl. 8-15.

Indenfor vores åbningstider
Du skal kontakte os direkte på tlf. 77 88 10 10. Hvis vi ikke kan hjælpe dig over telefonen, kommer vi selvfølgelig hjem til dig. 

Udenfor vores åbningstider
Du skal kontakte vores vagtordning på tlf. 77 88 10 10, hvis der opstår akutte driftsforstyrrelser, og der er behov for udbedring af skader, f.eks. pludselig opstået utæthed.

Vores vagt vurderer om fejlsøgning og udbedring kan vente til vores ordinære åbningstid, eller om det skal håndteres med det samme.

Kan jeg have gulvvarme og Fjernvarme Plus?

Ja, gulvvarme godt kobles til Fjernvarme Plus-enheden.

Kontakt os for at høre mere.

Hvad sker der, når varmeenheden er slidt op?

Når varmeenheden ikke længere præsterer, som den skal, og problemet ikke kan løses ved at udskifte komponenter, så bliver installationen udskiftet til en ny. 

Det er en en del af abonnementsaftalen og koster ikke ekstra. 

Hvad gør jeg, hvis jeg flytter?

Hvis du sælger din ejendom, skal du enten:

  • opsige aftalen eller
  • overdrage abonnementsaftalen efter aftale med den nye ejer

Vil du opsige aftalen, skal det ske med en måneds skriftlig varsel til udgangen af en måned.

Du er velkommen til at kontakte os på plus@affaldvarme.dk eller tlf. 77 88 10 10, hvis du har brug for hjælp eller rådgivning i forbindelse med flytning.

Ja tak - jeg vil gerne have tilbud på Fjernvarme Plus

Udfyld og send formularen, så kontakter vi dig i løbet af 5 hverdage.

Har du fjernvarme nu? Så husk at have et foto af dit varmeanlæg klar til at vedhæfte.

Jeg giver samtykke til, at AffaldVarme Aarhus A/S må anvende de indtastede informationer til at kontakte mig vedr. fjernvarme. Jeg er indforstået med min ret til at tilbagekalde mit samtykke.

Læs mere i vores privatlivspolitik

Udfyld venligst, så vi undgår falske beskeder fra robotter.

Vi er klar til at hjælpe!

Har du spørgsmål?

Du kan ringe til os på 77 88 10 10 - tast 1 og derefter tast 1

Vi sidder klar til at svare på spørgsmål og hjælpe med din bestilling alle hverdage kl. 8-15

Ring til os

Har du spørgsmål, kan du kan sende dem til os døgnet rundt på plus@affaldvarme.dk

Vil du bestille Fjernvarme Plus, så udfyld og indsend formularen her på siden. 

Skriv til os