Hvad vil du gerne
søge frem?

Driftsstatus

Mangler du varme, eller er din affaldsbeholder ikke tømt? Se her, om der er ændringer i driften.

Der kan være flere grunde til, at din beholder ikke er tømt.

Du kan ringe til os på telefon 77 88 10 10, tast 2.

Er din affaldsbeholder ikke tømt som planlagt?

Klik på pilen herunder for at se kortet, hvor du kan søge på din adresse og se, om der er forstyrrelser i driften, hvor du bor.

Har du ikke varme eller varmt vand?

Når vi lukker for varmen og det varme vand

For at sikre din fjernvarme nu og i fremtiden, så reparerer vi løbende vores anlæg og de rør, der leder varmen fra varmeværket til dit hjem. Ved store reparationer kan vi blive nødt til at lukke for din varme og dit varme vand. Men det er heldigvis sjældent og max et par gange om året.

Hurtigt varme igen
For at du mærker mindst muligt til det, gør vi alt vi kan for, at arbejdet er hurtigt overstået. Der er flere ting, som kan spille ind på opgavens omfang, bl.a. størrelsen på rørene, antallet af svejsninger og hvor nemt det er at komme til. 

Arbejdstiden påvirkes af opgaven
Som udgangspunkt starter vi ikke aflukninger før kl. 7 om morgenen, og vi slutter dem inden kl. 17 om eftermiddagen. Dog kan der være tilfælde, hvor det er nødvendigt at lukke i længere tid, for at få det hele til at gå op med vores samarbejdspartnere.

Få besked på sms
Du kan få en sms med besked om aflukninger. Når du er tilmeldt, får du en sms et par dage inden aflukningen, så du kan nå at planlægge og evt. tage bad aftenen inden eller stå lidt tidligere op.

Se om der er planlagt gravearbejde nær dig

For at sikre billig og bæredygtig fjernvarme mange år frem bliver fjernvarmerørene renoveret, og gamle rør bliver udskiftet med nye og større. Det kræver gravearbejde. 

Vi anbefaler, at du lukker dine hovedhaner, når der er afbrydelser i varmeforsyningen. Dermed undgår du luft i anlægget.

Tilmeld dig SMS-service og få besked

Du kan både få en SMS inden din affaldsbeholder bliver tømt og ved varmeafbrydelser.

Spørgsmål og svar om SMS-service 

Spørgsmål om SMS, når varmen bliver afbrudt
Spørgsmål om SMS ved overflyvning med drone

Hvornår får jeg en SMS?

Du modtager SMS fra os i tidsrummet kl. 6-22. Som hovedregel vil du få en SMS tre dage før en planlagt lukning af varmen.

Hvis vi er nødt til at afbryde varmen mindst en time længere end planlagt, sender vi en SMS igen.

Bliver arbejdet aflyst, får du besked på SMS om aflysningen.

Hvis varmen kun bliver afbrudt på meget få adresser, kan vi vælge i stedet at omdele skriftlig information i postkassen.

Når varmen bliver afbrudt akut 
Du får også en SMS, hvis varmen pludselig bliver afbrudt i mere end en time på grund af udfald i produktionen eller ved større brud på ledningsnettet.

Du får ingen SMS ...
Ved akutte, kortvarige varmeforstyrrelser eller korte periodiske afbrydelser under lækagesøgning får du ikke tilsendt SMS.

Hvorfor fik jeg ikke sms, om at varmen blev afbrudt i går?

Måske fik du ikke en SMS, fordi:

  • Nummeret til din mobiltelefon ikke er registreret med den adresse, hvor der var lukket for varmen.
  • Din mobiltelefon har taletidskort og er derfor ikke automatisk tilmeldt.
  • Din mobiltelefon bliver betalt af din arbejdsgiver og er registreret med din arbejdsgivers adresse.
  • Du har hemmeligt nummer og har sagt nej til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak og 118.
  • Varmeafbrydelsen kun har betydning for meget få adresser. Så vælger vi at aflevere en seddel i din postkasse i stedet for at sende en SMS.

Hvorfor får jeg automatisk en SMS uden at have tilmeldt mig?

Du får automatisk en SMS, hvis du har en mobiltelefon, som er registreret i et af de almindelige mobiltelefonregistre med den fulde adresse og har sagt ja til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.

Du kan sige ja eller nej til dette, når du køber en mobiltelefon.

Hvorfor er jeg ikke automatisk tilmeldt?

Det kan være, fordi:

  • Dit mobilnummer ikke er registreret på den korrekte og fulde adresse.
  • Din mobiltelefon har taletidskort og ikke er blevet automatisk tilmeldt.
  • Din mobiltelefon bliver betalt af din arbejdsgiver og er registreret med din arbejdsgivers adresse.
  • Du har hemmeligt nummer og har sagt nej til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.

Hvorfor får jeg en SMS, selvom jeg er tilmeldt Robinsonlisten?

Når du er tilmeldt Robinsonlisten, får du ingen reklamer på mobiltelefonen. SMS om manglende varme er ikke en reklame, men en service.

Hvordan afmelder jeg mig SMS-service?

Send en SMS med teksten AFMELD til 1919. Det koster almindelig SMS-takst.

Når du afmelder SMS-service, gælder det både beskeder om varmeafbrydelser og droneoverflyvninger.

Hvorfor får mit barn også en SMS om varmeafbrydelsen?

Alle – også børn - får automatisk en SMS, hvis:

  • De har en mobiltelefon, som er registreret i et af de almindelige mobiltelefonregistre.
  • Du har sagt ja til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl. Du kan sige ja eller nej til dette, når du køber en mobiltelefon.

Hvis dit barn ikke længere bor hjemme, men stadig får SMS, kan det skyldes, at mobiltelefonen er registreret på din adresse og ikke dit barns. Dit barn kan tilmelde mobilnummeret til SMS-service på sin egen adresse eller afmelde mobilnummeret til SMS-service på din adresse.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?

Når du ændrer adresse ved dit teleselskab, kan der gå et stykke tid, før ændringen slår igennem.

For at du fortsat kan få en SMS, hvis  varmen bliver afbrudt, skal du tilmelde dit mobilnummer til vores SMS-service på din nye adresse og afmelde dit mobilnummer fra SMS-service på din gamle adresse.

Hvis du gerne vil tilmelde dig på flere adresser, skal du udfylde en tilmelding for hver adresse. Så kan du f.eks. få en SMS, hvis der en forstyrrelse på din private adresse eller på dit arbejde.

Hvorfor flyver I med droner?

Droneoverflyvning bliver brugt til at spore huller i ledningsnettet, som skal repareres.

Vi flyver med to droner. De flyver i områder med fjernvarme og optager billeder ved hjælp af termografering.

Dronerne flyver i 80-100 meters højde, og beboere tæt på vil muligvis kunne høre en svag brummen fra dronerne. Vi flyver kun med dem i de mørke timer.

Hvis du bor i det område, vi flyver over, vil du modtage en en SMS om overflyvningen.

Hvofor får jeg en SMS uden at have tilmeldt mig?

Du får automatisk en SMS, hvis du har en mobiltelefon, som er registreret i et af de almindelige mobiltelefonregistre med den fulde adresse og har sagt ja til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.

Du kan sige ja eller nej til dette, når du køber en mobiltelefon.

Hvorfor er jeg ikke automatisk tilmeldt?

Det kan være, fordi:

  • Dit mobilnummer ikke er registreret på den korrekte og fulde adresse.
  • Din mobiltelefon har taletidskort og ikke er blevet automatisk tilmeldt.
  • Din mobiltelefon bliver betalt af din arbejdsgiver og er registreret med din arbejdsgivers adresse.
  • Du har hemmeligt nummer og har sagt nej til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak, 118 m.fl.

Du kan tilmelde dig SMS-service og få en SMS, hvis vi flyver med droner eller der kommer en afbrydelse af varme, hvor du bor.

Har du ikke varme eller varmt vand?

Søg på din adresse på kortet herunder og se, om der er forstyrrelser i driften, hvor du bor. Kortet bliver opdateret hvert 10. minut.

Varmen i Aarhus leveres af 11 forskellige værker

Vær opmærksom på, om du får varme fra AffaldVarme Aarhus eller et af de andre varmeværker i Aarhus og omegn. Se kontaktoplysninger på de andre værker

Har du et akut problem?

Har du akut brug for hjælp udenfor vores almindelige åbningstid 8-15, kan du kontakte vores døgnvagt.

Døgnvagten tager sig af problemer, som er opstået pludseligt og ikke kan vente til næste morgen.

Få akut hjælp på 77 88 10 10.